W głosowaniu brało udział 222 uczniów.
Pierwsze miejsce zajęła Klaudia Kędziora - 108 głosów.
Drugie miejsce zajął Maksymilian Lachnicki - 62 głosy.
Trzecie miejsce zajęła Małgorzata Stasik - 52 głosy.
Gratulujemy:)
W głosowaniu brało udział 222 uczniów.
Pierwsze miejsce zajęła Klaudia Kędziora - 108 głosów.
Drugie miejsce zajął Maksymilian Lachnicki - 62 głosy.
Trzecie miejsce zajęła Małgorzata Stasik - 52 głosy.
Gratulujemy:)
W roku szkolnym 2020/2021 nasza szkoła przystąpiła do „Programu dla szkół”, który jest kontynuacją programów „Owoce i warzywa w szkole” oraz „Mleko w szkole” realizowanych w ubiegłych latach.
Celem programu jest:
-edukowanie na temat zdrowych nawyków żywieniowych oraz właściwej diety, bogatej w owoce i warzywa oraz mleko,
- przybliżenie dzieciom tematyki związanej z rolnictwem, w tym zapoznanie ich z różnorodnymi produktami i ich pochodzeniem.
- zmianę nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie ilości owoców i warzyw w ich codziennej diecie. W ramach programu owoce i warzywa lub mleko i przetwory mleczne będą udostępniane uczniom naszej szkoły w roku szkolnym 2020/2021 od 5.10.2020 r.
Więcej informacji o programie można znaleźć pod adresem https://www.programdlaszkol.org
Nowy rok szkolny, choć rozpoczyna się nietypowo, dla czterdziestu siedmiu pierwszoklasistów jest początkiem kolejnego etapu w życiu. Postaraliśmy się, aby oprócz pasowania tradycyjnym ołówkiem, ślubowania oraz okolicznościowych dyplomów dzieci otrzymały rogi obfitości na osłodę tego pełnego emocji dnia.
Drodzy Pierwszoklasiści!
Życzymy Wam, aby każdy dzień w szkole był ciekawą przygodą w gronie przyjaciół. Z pewnością spełni się oczekiwanie rezolutnej Alicji z klasy 1a, która chce "nauczyć się wielu nowych rzeczy". Szczęśliwego nowego roku szkolnego!
Mimo trudu zdalnego nauczania grupa uczniów naszej szkoły przystąpiła do Międzynarodowego Konkursu Matematycznego KANGUR 2020.
Konkurs został przeprowadzony drogą internetową za pośrednictwem Platformy Dzwonek.pl w dniach28.05 - 5.06.
W tym roku w naszej szkole zostało wyróżnionych 4 uczniów:
Maksymilian Czerwiński klasa 5b
Zuzanna Matysiak klasa 6b
Marta Brudło klasa 6b
Amelia Kubiak klasa 7b
Gratulujemy nagrodzonym!
Tekst - Bożena Dąbrowska.
Nasi uczniowie w ramach zajęć z etyki przygotowali prezentacje multimedialne na temat praw dziecka. Ósmoklasiści w swych pracach zasygnalizowali także własne przemyślenia na temat ich respektowania w Polsce i na świecie. Zachęcamy do bliższego ich poznania.
Prawo do wypowiadania swojego zdania.pdf
Prezentacje zostały przygotowane pod kierunkiem pani Wioletty Wernerowskiej.
Pragniemy poinformować, że uczennica klasy 8b Sara Treffkorn została laureatką Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego. Dzięki temu będzie zwolniona z egzaminu z tego przedmiotu i na pewno umożliwi jej to dostanie się do wybranej szkoły średniej.
Gratulujemy sukcesu Sarze i jej opiekunce pani Wioletcie Wernerowskiej.
Dzieci z klasy II a w ramach edukacji technicznej konstruowały roboty z surowców wtórnych. Oto efekty ich pracy.
Podczas zajęć technicznych uczniowie klas 5 poznali różne style ubioru oraz pracę projektanta odzieży. Wykorzystali w praktyce zdobytą wiedzę tworząc projekty odzieży na różne okazje.
Tekst i zdjęcia - Monika Maksimczyk.
W ramach Programu wychowawczo-profilaktycznego i Prewencyjnego programu LUPO 3 marca odbyły się w naszej szkole spotkania dla klas V i VI z pedagogiem szkolnym oraz funkcjonariuszami policji na temat agresji i przemocy.
Celem tych działań było zapoznanie dzieci ze zjawiskiem agresji i przemocy fizycznej, psychicznej, słownej oraz cyberprzemocy. Wspólnie z uczniami omówiliśmy objawy oraz sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie. Zarówno piątoklasiści jak i szóstoklasiści chętnie i aktywnie uczestniczyli w tych spotkaniach. Sami sygnalizowali problemy odwołując się do własnych przeżyć, dzięki czemu można było zareagować na konkretne problemy. Zwracaliśmy szczególną uwagę na to, by nie pozostawać obojętnym wobec agresji i przemocy. Dzielnicowi pan Piotr Czuba i pani Daria Puchalska uświadomili również uczniom temat konsekwencji prawnych, jakie mogą ponieść uczniowie dopuszczając się takich zachowań. Na zakończenie przypomnieliśmy naszym podopiecznym o osobach i instytucjach, do których można się zwrócić z prośbą o pomoc. W czasie tych zajęć rozdawane były ulotki z programu ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej “Zachowaj trzeźwy umysł” - Przemoc BOLI (zakupione dzięki współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Babimoście). Była to także okazja do bliższego poznania zawodu policjanta. Uczniowie chętnie zadawali pytania dotyczące pracy funkcjonariusza, jego umundurowania i wyposażenia. Dużym zainteresowaniem cieszyły się policyjne kajdanki, które można było przymierzać.
Mamy nadzieję, że te spotkania pozytywnie wpłyną na ich postawy i w przyszłości nie będą przechodzić obojętnie wobec problemu przemocy.
Przypominamy numery ważnych telefonów na naszym terenie:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Babimoście: 68-351-24-44
Posterunek Policji w Babimoście 68-476-23-51 (Dzielnicowy: 519534653)
Gminny Ośrodek Zdrowia: 68-351-20-24
oraz - Telefon zaufania: 116-111
- Niebieska Linia: 801 120 002
W świetlicy szkolnej dla klas najmłodszych pracowaliśmy pod hasłem "Stop uzależnieniom!" Głównym celem naszych działań było zwiększenie poziomu wiedzy uczniów o zagrożeniach, jakie związane są z wszelkimi używkami takimi jak paierosy, alkohol, narkotyki, dopalacze ale także kształtowanie świadomości wśród dzieci na temat negatywnego wpływu nadużywania internetu (gier komputerowych), telefonu, zakupów, hazardu a nawet fast foodów itp.
Najmłodsi bardzo dobrze wiedzą jak istotne znaczenie mają czynniki chroniące przed uzależnieniami takie jak: dom, rodzina, pozytywne relacje z kolegami i koleżankami z kasy, szkoły, podwórka.
Były dyskusje, pogadanki, prezentacje i prace plastyczne. Dzieci potrafią mówić o sobie w sposób pozytywny, wiedzą że mogą zawsze liczyć na rodziców czy rodzeństwo, a w szkole na wychowawcę, nauczyciela oraz pedagagoga. Mówią o swoich pasjach, zainteresowaniach oraz marzeniach.
Zajęcia przyczyniły się do nabycie przez dzieci praktycznych umiejętności radzenia sobie z zagrożeniami istniejącymi w otaczającym świecie. Zebrane informacje utwierdziły uczniów w przekonaniu, iż używki stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.
Klasa 5a podczas lekcji języka polskiego pracowała nad lapbookiem. Celem pracy było utrwalenie materiału dotyczącego utworu Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”. Uczniowie wykazali się kreatywnością, poszukiwali informacji, uczyli się je selekcjonować oraz ciekawie prezentować.
Konkursem „Ortografia po niemiecku” rozpoczęliśmy cykl konkursów na lekcjach języka niemieckiego w klasach 6, 7 i 8. Zwyciężczyniami pierwszej edycji zostali uczeniowie kl 6 b: Zuzanna Matysiak, Jagoda Urbanowicz, Ewa Michalak i Krzysztof Kiełb.
Tematyka zadań będzie dotyczyła różnych tematów, od ortografii poprzez znajomość historii, geografii, literatury i muzyki w krajach niemieckojęzycznych. Mam nadzieję, że skłoni to naszych uczniów do pogłębiania swojej wiedzy w tych dziedzinach.
Mobilizujące jest to tym bardziej, że w maju czeka nas wymiana z uczniami z Niemiec. Wszystkim uczniom biorących udział w tych przedsięwzięciach życzymy wielu radości i sukcesów !
Jolanta Reimann
26.02.2020 r.
Ta ulubiona książka kolejnego pokolenia uczniów stała się tematem konkursu czytelniczego dla klas trzecich zorganizowanego przez bibliotekę szkolną. Dzieci miały za zadanie nie tylko wykazać się znajomością losów psa Lampo, ale także napisać nowe zakończenie jego przygód.
Laureatami konkursu są:
1 miejsce - Hanna Pisarek - kl. 3 b;
2 miejsce - Angelika Piosik - kl. 3 b;
3 miejsce - Nataniel Sołtysiak - kl. 3 a.
Wyróżnienia: Anastazja Antończak (3a), Kinga Mruk (3b), Oliwier Sawiński (3a), Hanna Wieczorek (3a).
Gratulujemy! Zwycięzcy otrzymają dyplomy, wyróżnienia, upominki oraz oceny celujące z języka polskiego:)
Powered by aSc EduPage